D.O.C. 32001
  galeria oferta projekty kontakt



    Kołpak śmigła Bf-109 G/K

    Do zestawów Bf-109 G (-2/-4/-6/-14) oraz Bf-109 G-10, G-14AS i Bf-109 K-4 Hasegawa 1/32



    Prawdopodobnie najwierniejsza miniatura tego ważnego elementu słynnego samolotu. Wykonana na podstawie historycznych rysunków i analizy dziesiątek, jeśli nie setek fotografii oryginału. Efekt pasji (złośliwi powiedzą: obsesji) jednego z naszych współpracowników. Publiczną tajemnicą jest, że ten detal, mający ważny wpływ na sylwetkę samolotu niemal za każdym razem przedstawiany jest inaczej, tak na planach jak i w zestawach modelarskich. W tym wypadku zarówno kształt głównej bryły jak i detale zostały odtworzone z największą dbałością.. Odwzorowano prawidłowo charakterystyczny kształt wykrojów pod łopaty śmigła, oraz zakończenia z otworem dla rury wylotowej pocisków kadłubowego działka. Także nie zapomniano o delikatnym, lecz wyraźnym rysunku nitów i płytkach tabliczek znamionowych.



    Tekst w języku angielskim



DOC32001 DOC32001 DOC32001



    Pomysłowa konstrukcja modelu wzorcowego i technologia wykonania odlewów ogranicza ilość pracy koniecznej dla zmontowania modelu składającego się z sześciu elementów. Minimalne oczyszczenie krawędzi otworów pod łopaty, zeszlifowanie cienkiego nadlewu na tylnej części podstawy, łatwe odcięcie elementów piasty śmigła i rury wylotowej działka, to w zasadzie wszystko co trzeba zrobić przygotowując części do montażu. Co ważne, dzięki przemyślanemu projektowi i wykonaniu nie ma potrzeby używania żadnych specjalnych narzędzi czy przyrządów montażowych, co zwykle jest konieczne w tego typu detalach wykonanych jako pełny odlew. Dwumilimetrowej średnicy kanał pod oś kołpaka jest wykonany w procesie odlewania, podobnie jak otwory w częściach piasty. Precyzyjnie wykonana podstawa kołpaka zapewnia pewne i dokładne ułożenie elementów piasty, więc przy starannym montażu gwarantuje zachowanie właściwego ułożenia łopat śmigła względem siebie. Rura wylotowa działka została wykonana jako osobny element, dzięki temu istnieje możliwość regulacji głębokości osadzenia w kołpaku. W tym aspekcie oryginalne egzemplarze mogły się znacznie różnić między sobą: sprawdź to w swojej dokumentacji konkretnego samolotu.

    I chyba najważniejsze: kołpak ma właściwą średnicę, taką jak średnica przedniej części modeli Hasegawy, którym jest dedykowany. Wiadomo skądinąd, że nie jest to regułą w świecie żywicznych dodatków… Także łopaty śmigła (oryginalne z modeli Hasegawa, nie wchodzą w skład zestawu) pasują do piasty bez modyfikacji.

   Średnica kołpaka wynosi ok. 23.6mm, więc jeśli uznasz, że pasuje także do zestawu innej firmy, to możesz śmiało go użyć!



DOC32001 DOC32001 DOC32001



    Całość wykonana jest z żywicy poliuretanowej średniej twardości. Postępowanie z zestawem nie różni się niczym od innych wyrobów obecnych na rynku modelarskim.

   W czasie obróbki stosuj środki ochrony układu oddechowego (maseczka przeciwpyłowa), najlepiej szlifuj na mokro. Unikaj kontaktu pyłu z żywicy z oczami i (przedłużonego ) ze skóra, gdyż może wywołać podrażnienia lub reakcję alergiczną. Przed malowaniem odtłuść elementy żywiczne, najlepiej poprzez zanurzenie na kilka sekund w naczyniu z czystą benzyną ekstrakcyjną i wysuszenie na powietrzu. Nie stosować rozcieńczalników do farb, czy też paliwa samochodowego!

    UWAGA!: nie stosować benzyny do odtłuszczania części z polistyrenu, gdyż ma ona właściwości niszczące to tworzywo!. Elementy gruntować dobrym podkładem modelarskim (np. Mr. Hobby, Mr. Resin Primer, Mr. Surfacer 1000 ) lub dobrym podkładem samochodowym w sprayu. Do klejenia części z żywicy używaj kleju cyjanoakrylowego średniej gęstości i szybko wiążącego 2-skladnikowego kleju epoksydowego (np. UHU Plus 5-min epoxy).



DOC32001 DOC32001 DOC32001



    Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu i zachowaj środki ostrożności przy używaniu materiałów łatwopalnych.




GALERIA |  OFERTA |  PROJEKTY |  KONTAKT |  START


POWRÓT