Ty-2-953 Model z wykorzystaniem części podwozia Liliputa made in Austria. Napęd - to stary, duży silnik, który montowano w pierwszych seriach modelu, dzięki temu model jeździ bardzo stabilnie i dużo lepiej niż nowsze wersje. W ogóle: modele Liliputa starszej produkcji są zdecydowanie lepiej wykonane niż nowe, wyprodukowane w Chinach... Natomiast wszystkie modele BR52 mają błąd - dość istotny - który jest efektem zamontowania na parowozie budki od BR42, o innych wymiarach niż te, w które powinna być wyposażona BR52 a zatem i polski Ty-2/Ty-42. Można to skorygować montując na podwoziu Liliputa komplet części nadwozia przygotowany do konwersji z Guetzolda, ale... jest to operacja dość trudna i pracochłonna... | ||||||
Ty-2-953 01 |
||||||
Ty-2-953 02 |
||||||
Ty-2-953 03 |
||||||
Ty-2-953 04 |
||||||
Ty-2-953 05 |
||||||
Ty-2-953 06 |
||||||
Ty-2-953 07 |
||||||
Na fotografiach poniżej - lokomotywa w towarzystwie wagonu Eilzug 1/87, w barwach PKP - wykonana przez Dracula Tender Club. |
||||||
Ty-2-953 07 |
||||||
Ty-2-953 08 |
||||||
Ty-2-953 09 |
||||||
Prezentowany model Ty-2-953 pochodzi z prywatnej kolekcji APM i oprócz egzemplarza 810 jest jedynym Ty-2 w skali 1/87 jaki pozostał w zbiorach... :-) W modelu w ostatnim czasie wymieniono przednią oś toczną na wyposażoną w koła szprychowe, które posiada egzemplarz oryginalny stacjonujący w skansenie taboru w Chabówce. |
||||||
GALERIA | OFERTA | PROJEKTY | KONTAKT | START |