Projekt RADIOLATORIUM to realizowany na kilku płaszczyznach format popularyzujący naukę, technikę, historię nauki i techniki oraz tradycyjne formy eksperymentowania. Rdzeniem projektu jest autorska audycja radiowa, realizowana na żywo na antenie Polskiego Radia Rzeszów w latach 2009-2018, a obecnie na antenie Akademickiego Radia Centrum Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza.
Program przez cały czas obecności na antenie cieszył się bardzo dużą popularnością i zdobył sympatię odbiorców indywidualnych oraz instytucji. Po zaledwie czterech tygodniach obecności na antenie, został zauważony przez Kuratorium Oświaty, co skutkowało zaproszeniem i zaprezentowaniem programu na Międzynarodowej Konferencji „Innowacyjna Edukacja”.
Jednym z innowacyjnych pomysłów autorów RADIOLATORIUM jest wykorzystanie możliwości multimedialnych internetu. Do serwisu dostępnego ze strony głównej www.radiolatorium.pl podłączone są wirtualne, interaktywne eksperymenty i schematy ilustrujące wybrane zagadnienia z omawianych na antenie dziedzin. Dostępne przez cały czas on-line. Jest to jedno ze wspomnianych na wstępie, współdziałających z programem rozwiązań multimedialnych. Wystarczy tylko dostęp do Internetu aby wspólnie eksperymentować, bawić się i uczyć.
Dzięki Internetowi, nasza audycja może być słuchana przez odbiorców z poza naszego regionu. RADIOLATORIUM jest odbierane w całej Polsce oraz za granicą. Piszą do nas oraz telefonują osoby z całego kraju, a także z Niemiec, Wielkiej Brytanii, USA i Australii.
Z perspektywy kilkuletniej obecności programu na antenie możemy stwierdzić, że został on bardzo dobrze przyjęty przez słuchaczy i spotkał się z dużym zainteresowaniem. Mimo, że jest ciągle projektem pionierskim na antenie, zdobył uznanie oraz wypracowuje markę, która jest już rozpoznawalnym znakiem firmowym popularyzującym naukę, technikę, przedmioty ścisłe oraz powiązane z nimi nowoczesne i historyczne technologie. Jest też medialnym symbolem edukacyjnym i jako taki – wpisuje się znakomicie w misję przywracania należnych proporcji w nowoczesnej edukacji, zwłaszcza w dziedzinie przedmiotów ścisłych, wspieranych tradycyjnymi metodami eksperymentowania. Odpowiada również na ministerialny apel o podjęcie działań zachęcających młodych ludzi do kontynuowania nauki na wyższych uczelniach technicznych.
Projekt został objęty Patronatem Honorowym Ministra Edukacji Narodowej.